diriku...

diriku...
hamba Allah yg sentiasa mencari erti hidup agar diriku sentiasa pada landasanNya

31 Aug 2010

Putaran Kehidupan

hmmmmmm....
sering aku bermonolog sendirian, begini rupanya kehidupan...
Allah itu maha Kaya, maha pengampun, dan maha mengetahui...akan apa yang terbaik untuk hamba2Nya.betapa aku bersyukur dengan apa yang aku miliki selama ini..walau pun banyak dugaan dan segala macam yang berlaku di dalam kehidupan ini, aku tetap bersyukur...adakalanya aku diberi peluang menikmati kemanisan sebuah kejayaan...hati ini berbunga gembira x terungkap....ada ketikanya pula kepahitan yang pedih menusuk nubariku ini datang bertandang....sedihnya bukan kepalang...tapi aku bagaikan tak percaya yang aku mampu hadapinya dengan rasional...aku mampu membuat keputusan yang x membinasakan diriku dan orang sekelilingku...seseungguhnya aku tahu kekuatan itu datang daripadaNya...Allah tuhanku yang satu....

Aku yakin jika kita dekat denganNya Dia juga dekat dengan kita...
walau apa pun yang datang...pahit, masam, manis, tawar, pedas dan apa jua rasa itu kita pasti mampu hadapinya...kerana setiap dugaan yang datang itu tanda kasih dan ingatan Allah kepada kita....semakin hebat dugaan yang melanda semakin dekat kasih sayangNya kepada kita....

Jadi apa pun yang berlaku aku redha dan berusaha utk memperbaiki diri menuju jalanNya yang kekal abadi...Inilah yang dinamakan roda kehidupan yang sentiasa berputar... menghiasi kehidupan yang sementara ini...tiba masanya pasti roda itu akan berhenti berputar...

No comments:

Post a Comment